2012-12-08

Lördag som gått i ett



Gud vad mysigt det är att vakna upp med hela familjen tillsammans och känna att man kan ta det lugnt, läsa tidningen och dricka sitt te/ kaffe hur länge man vill. Efter att man har suttit en stund i köket kan man lugnt och stilla förflytta sig till soffan och sitta där en stund ;-)

Denna morgon började vi ( eller det var väl mest jag, den ena tycker inte om gröt och den andra tycker inte om julskinkan ) med en riktigt julig frukost som bestod av både tomtegröt och skinksmörgåsar. Och gissa om jag blev mätt. Propp!!!!




Senare tog vi en tur ner på stan hela familjen ( helt otroligt att vi fick med William ) för att leta julklappar och för att William skulle få visa oss lite vad han önskar sig.
Vi hittade faktiskt ganska många klappar så vi är nästan färdiga ( bara William kvar ) och det känns så bra. Då slipper man tänka på det utan jag kan nu i lugn och ro fixa det som jag ska fixa till vårt julbord ( tänkte baka "Rosenbröd" och lite annat gott ) och sedan kommer jag säkerligen på lite nya ideer som jag vill göra ;-)

Efter stan fick vi fikabesök av våra kära vänner och vi satt tillsammans och planerade in en riktigt rolig sak som vi ska göra efter nyår. Ni får veta mer senare, jag lovar!!

Snart ska vi hämta hem pizza och bänka oss framför tv:n för att titta på "Så mycket bättre" som idag kommer handla om Darin ( så spännande att få höra honom berätta om sitt liv ) och han är ju så söt och duktig och en av mina favoriter.

Ha en trevlig kväll!!

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar