2012-07-23

Ulrik flyttar in



Vilken överraskning jag fick när jag hämtade tidningen imorse. I brevlådan låg inte bara tidningen
utan även en ask med mitt namn på. Gissa om jag blev nyfiken ;)
I asken låg en virkad "söt" spindel och ett brev. Ja ni läste rätt, "söt".
Som ni kanske vet så har jag ett stort problem med min spindelfobi och fast dessa djur är så betydligt
mindre än mig så skriker jag varje gång jag ser en spindel och blir lite smått hysterisk.
Någon som får lida mycket för detta är min arbetskamrat Carin som alltid får rycka in och hjälpa mig när vi jobbar om nätterna.
Och asken var faktiskt ifrån just Carin. Så här stod det i brevet:

Hej Ulrika!
Det här är Ulrik, han behöver ett nytt hem.....hos dig!
Han är lätt att umgås med, talar fem språk flytande, diskuterar gärna politik och orättvisor i världen och dessutom är han mycket intresserad av heminredning, precis som du, så ni kommer nog att komma bra överens!
MEN, jag måste ändå höja ett varningens finger. Låt dig inte luras av hans trevliga yttre och hans lugna personlighet........
I grund och botten är han ett vilddjur......ett blodtörstigt rovdjur......
Om du undrar varför han har så stora ögon så är det för att han ska kunna se dig bättre!
Om du undrar varför han har så stor mun så är det för att han ska få plats med alla sylvassa tänder som kan slita en nattpatrullare i stycken på nolltid.
Men var inte orolig, så länge du ger honom en självklar plats i familjen och får honom att känna sig välkommen är det nog ingen fara........
Och hittar du honom bredvid dig i sängen så är det nog inte för att han vill "mäta dig" för att se om du får plats i hans mage, utan helt enkelt för att han vill gosa!!

Kram Carin

Vilken rar arbetskamrat man har!!!!!

Tusen tack Carin. Och jag lovar att jag ska ta väl hand om Ulrik ;)

Kram!!
En virkad spindel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar