2012-07-09

Heldag i Mariefred



Idag tog vi en tripp till Mariefred med våra kära vänner Magnus och Sussie. Vilket härligt ställe!!! Det ligger jättefint vid vattnet ( Mälaren ) och när man går på de små gatorna ser man mysiga butiker och restauranger.
Vi hade tur med vädret för solen sken hela dagen ( ibland blev det nästan för varmt )


Sussie och Stina!


Vi satte oss och åt lunch på ett mysigt litet ställe som hette "Anna på torget".


Williams stenugnsbakade pizza!

Lovisas plättar!

Magnus räksmörgås!

Jag och Sussie åt en varsin Ceasarsallad!

Jörgens pasta!

Jag och Stina!


Vi hittade en jätte mysig butik som sålde allt man kunde tänka sig i inrednings väg. Såååå mycke fint!!!




Mängder av fin inredning!


När vi kollat färdigt i alla butiker gick vi ner till hamnen för att barnen skulle få bada lite. På vägen dit passerade vi Gripsholms slott. Så vacker miljö!!


Jag och slottet i bakgrunden!

Gripsholms slott!

William och Lovisa tar ett dopp!




Efter badet tog vi en promenad längs med vattnet och tittade på alla fina hus.





Kan ni gissa vem som bor i detta stora hus?
Jo, här bor Leila Lindholm som bakar alla godsaker på tv. När vi gick förbi huset såg vi att Leila var ute i trädgården så vi fick även se en glimt av min "bakguru" på riktigt.


Leilas hus!


När vi kom hem köpte vi kinamat och barnen lekte med vattenspridaren på baksidan. Jag fick till ett ganska roligt kort när William trixade lite.




Vilken toppendag vi har haft. Tusen tack till Magnus, Sussie, Lovisa och Stina.

Nu ska vi gå och lägga oss för man blir ganska trött av en heldags promenad i solen;)

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar