2011-10-08

Trerätters och filmmys



Oj, oj vad mätt jag är! Nu har vi ätit våran middag och det känns som att jag ska spricka. Det var riktigt gott men varför måste man alltid ta en extra portion när man ändå redan känner att man är mätt......säg det!!
Finns det någon mer som har samma problem som jag??




Vi började middagen med en Kantarelltoast. Smörstekta kantareller är alltid lika uppskattat.




Men inte av William så han gjorde en egen förrätt med köttbullar på som han döpte till: Ala Wille!
Är man galen i köttbullar så är man...




Till varmrätt åt vi kyckling i krämig sås med smak av soltorkade tomater, ris och sallad. Det var jättegott och första gången jag provade att laga detta recept. Synd bara att såsen blev lite grynig men den smakade iallafall bra. Och den var enkel att laga så det är ett stort +!!




Till efterrätt åt vi Blåbärsmaräng!!! Såååå gott.....
Lägger in recepten imorgon




Hittade mitt favvo godis när jag var och handlade idag. Jag förstår varför dom heter " Never Stop " för det går inte att sluta äta dessa små söta saker.




Gott, gott, gott!!!!!!!!




Nu ska vi släpa in täcken och kuddar till soffan och titta på lite film. Hoppas att den här är bra och hoppas att jag håller mig vaken genom hela filmen.

Trevlig kväll!!

Från en mycket mätt Ulrika

1 kommentar:

  1. vad du är duktig..gott ser dt ut..kram mirela

    SvaraRadera