2011-08-09

Tropicarium på Kolmården

William och Filip


Idag åkte vi till Tropicariumet. William hade med sig sin kompis Filip och jag hade med mig min kompis Therese.
Vi började med ett stopp vid korvkiosken och köpte korv med bröd till grabbarna.
Sen bar det iväg mot Kolmården. Det var väldigt lite folk inne på tropicariumet så vi kunde titta på alla
( äckliga ) djur i lugn och ro.
Grabbarna tyckte det var jätte kul men jag såg på dom att dom inte riktigt tyckte om ormarna.
Jag hatar ju spindlar så jag fick springa förbi dom.
Att klappa rockorna var nog det roligaste.
Vi avslutade besöket med att köpa en varsin glass och satte oss ute i solen.
En bra dag med nöjda barn!

Ödlor

En söt liten apa

William och Filip

En bjässe till krokodil

Två fina aror

En grön mamba

William och Filip vid fiskarna

Oj vad många tänder!

Therese och jag

En farlig haj

Grabbarna klappar rockor

Glass i stora lass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar